Get Adobe Flash player

Pomiary:D. Drzewiecka, U. Kotewa, P. Lulek
Opracowanie:D. Drzewiecka, P. Lulek
Otwór jaskini
Za meandrem "Tam nic nie ma"
Przed trawersem
Nad studniami koncertowymi
Otwór jaskini

Położenie otworu:

Z bazy kierujemy się w kierunku wschodnim, wyraźną pasterską ścieżką ok. 15 minut do żlebu. Nim w górę ok. 20 minut na przełęcz. Z przełęczy lekko w lewo znów pasterską ścieżką. Doprowadza ona pod otwór jaskini, który często jest zakryty korkiem śnieżnym (do obejścia z lewej lub prawej strony).

Opis jaskini:

Zaraz za otworem wejściowym znajduje się salka. Odchodzi z niej jeden korytarz w lewo, który po ok. 10 metrach wznosi się w górę szczeliną, ktora po następnych 5m się kończy. W dolnej, prawej części salki odchodzi  niewielka studzienka (ok. 3 m, zapieraczka) do pochylni w dół - ;maszynki do mięsa'.  Po ok. 8 metrach główny ciąg skręca w lewo natomiast wprost prowadzi niewielki korytarzyk, który po 3 m. się kończy. Główny ciąg opada w dół studzienką (niezbadana). Trawersując ową studzienkę ok. 10 metrów osiagamy górną część kolejnej pochylni - 'ruchomych schodów'. Nimi w dół (ok. 15m.) osiągamy początek meandra "Tam nic nie ma", który po ok. 15 m. wyprowadza na zaklinowane bloki nad 'Studniami koncertowymi'. Lewa ze studni osiąga salę Dinozaura, prawa wymagająca trawersu "Prace wysokościowe", jest bezpieczniejsza ze względu na zawieszone bloki skalne i wyprowadza do okienka, z którego osiąga się salę Dinozaura. (ok. -85 m. od otworu, -55 m. od Robót wysokościowych).

Mniej więcej po środku Sali Dinozaura prowadzi w bok niewielki meander, który po kilku metrach przeistacza się w wąską studienką (Studnia zahaczonej liny). Z dna studzienki (najgłębsze miejsce jaskini: -113 m) w lewo przejście do Sali Bolącego Zęba (odczuwalny ciąg powietrza).

Możliwość kontynuacji:

• Z Sali Bolącego Zęba możliwość kontynuacji jaskinii w górę (wymaga wywsypinania prożku wys. ok. 5 m)
  • W lewej studni koncertowej okno do zbadania (narażony na spadające kamienie trawers)